Romania
info@babyspace.com.ro +40 21 203 89 69
2016-07-14 11:46:31 +0300 Descoperă care sunt super alimentele pe care trebuie să le consumi mai ales în al treilea trimestru de sarcină! 9 super alimente care ajută la dezvoltarea neurologică a bebelușului

9 super alimente care ajută la dezvoltarea neurologică a bebelușului

9 super alimente care ajută la dezvoltarea neurologică a bebelușului 470 900
Descoperă care sunt super alimentele pe care trebuie să le consumi mai ales în al treilea trimestru de sarcină!

1. Avocado –ACIZI GRAȘI MONOSATURAȚI

Aproximativ 60% din dezvoltarea creierului este realizată de către acizii grași. Fructul avocado conține o mulțime de acizi grași monosaturați, care ajută la dezvoltarea mielinei. Mielina este un strat protectiv care apără sistemul nervos central. Este important ca aproximativ 25-35% dintre caloriile pe care le consumă o persoană să fie grăsimi (acizi grași monosaturați).

2. Semințe de dovleac – ZINC

Semințele de dovleac sunt bogate în zinc, iar acesta ajută la construirea stucturii creierului. Zincul are, de asemenea, abilitatea de a activa regiunile creierului care primesc și procesează informația. Majoritatea zincului din semințele de dovleac este concentrat în coajă, așadar este recomandat să mâncați semințele nedecojite.

Doza zilnică recomandată de semințe de dovleac este de 7 mg.

AR PUTEA SĂ TE INTERESEZE: Dieta în luna a 8a

3. Spanac – ACID FOLIC

Spanacul este extrem de bogat în fier, însă conține de abundență și acid folic, fiidn esențial pentru regenerarea celulară. Antioxidanții care se regăsesc în spanac protejează creierul bebelușului de eventuale pericole care ar putea provoca daune.

Doza zilnică recomandată de acid folic pentru o femeie însărcinată este de 400 mg.

Atenție! – Dacă spanacul este gătit prea mult, o mare parte din nutrienți se pierd.

4. Ouă – COLINĂ

Ouăle conțin foarte multe proteine și fier, esențiale pentru dezvoltarea neurologică, însă sunt și bogate în colină, o ”vitamină” care este extrem de importantă în dezvoltarea memorieiși a abilității de a învăța. Gălbenușul de ou este cea mai bogată sursă de colină.

Doza zilnică recomandată  de colină este de 450 mg.

5. Cartofii dulci  - BETA – CAROTEN

Beta-carotenul ajută la dezvoltarea sistemului nervos al bebelușului.

Doza zilnică recomandată de beta-caroten este de 700 mg.

6. Lintea – FIER

Fierul stimulează formarea mielinei și producerea anumitor substanțe esențiale dezvoltării neurologice. Mielina este esențială pentru transmiterea precisă și rapidă a mesajelor către creier. O deficiență de fier poate conduce la deteriorarea capacității mentale a bebelușului.

Totodată, fierul ajută la transportul oxigenului către bebeluș. Femeile însărcinate care au un nivel scăzut de fier trebuie să acorde o atenție deosebită acestui factor, având în vedere că doza recomandată pentru o gravidă este de 14,8 mg.

Exceptând lintea, legumele, carnea de pui, cerealele integrale, sfecla sau rodiile sunt alte surse bogate în fier pe care le poți consuma în timpul sarcinii.

7. Nuci braziliene – SELENIU

Bogate în grăsimi monosaturate, nucile braziliene reprezintă o sursă bogată de seleniu. Deficiența de seleniu poate întârzia dezvoltarea mentală a bebelușului.

Doza zilnică recomandată de seleniu este de 60 mg, care este echivalentului unei nuci braziliene.

AR PUTEA SĂ TE INTERESEZE: Caloriile în timpul sarcinii

8. Arahide(alune) – VITAMINA E

Arahidele conțin acid folic, o mulțime de proteine și grăsimi monosaturate, dar și vitamina E. Vitamina E susține producerea de DHA (acid docosahexaenoic) și protejează membranele celulare.

Doza zilnică recomandată de vitamina E este de 3 mg.

9. Iaurt grecesc – IOD

Majoritatea problemelor mentale pe care le poate dezvolta un bebeluș pot fi prevenite dacă în timpul sarcinii mama nu are o deficiență de iod. Organizația Mondială a Sănătății (OMS) recomandă consumul de iod femeilor însărcinate pentru prevenirea bolilor neutologice.

Iaurtul grecesc conține o mulțime de proteine, dar și iod. Doza zilnică recomandată de iod pentru o femeie însărcintă este de 140 mg.

Sursa: Momjunction.com

Comentarii

Neutral avatar

Articole similare


Sponsori

Susținători