Romania
info@babyspace.com.ro +40 21 203 89 69
2016-05-20 12:50:21 +0300 Prea multă vitamina A poate conduce la malformații la nivelul feței și al capului fătului, dar și la afectarea sistemului nervos central. Află mai multe! Cât de sigură este vitamina A în timpul sarcinii?

Cât de sigură este vitamina A în timpul sarcinii?

Cât de sigură este vitamina A în timpul sarcinii? 470 900
Prea multă vitamina A poate conduce la malformații la nivelul feței și al capului fătului, dar și la afectarea sistemului nervos central. Află mai multe!

Perioada prenatală este una dintre cele mai dificile faze din viața unei femei, având în vedere că sunt o mulțime de aspecte și detalii care trebuie luate în considerare pentru asigurarea unei evoluții adecvate fătului.

Deși se informează din mai multe surse, majoritatea femeilor nu sunt conștiente de riscurile pe care le are un nivel crescut al vitaminei A asupra unei sarcini.

În primul rând, trebuie clarificat faptul că sunt 2 tipuri de vitamina A:

  • Carotenoizii (incusiv beta-carotenul) care se găsesc în fructe și legume și care sunt transformați de către corp în vitamina A;
  • Vitamina A performată (retinolul) care poate fi găsită în carne și alimentele fermentate, fiind deja convertită înainte de a intra în contact cu corpul.

Vitamina A îmbunătățește vederea, ajută la regenerarea celulară, făcând pielea mai frumoasă și întărește sistemul imunitar, jucând astfel un rol împortant în sănătatea unei persoane. Este mai mult decât evident că oricine, chiar și femeile însărcinate au nevoie de vitamina A.

Însă, un nivel crescut de vitamina A este dăunător pentru o femeie însărcinată, afectându-i bebelușul. Prea multă vitamina A poate conduce la malformații la nivelul feței și al capului, la afectarea sistemului nervos central, al timusului și al inimii fătului.

Ce poți face?

Informația înseamnă putere și dacă vei acorda puțină atenție alimentației, atât tu, cât și bebelușul tău veți fi în siguranță. Stai departe de ficat și produsele care conțin ficat, deoarece acesta conține retinol în exces și îți poate afecta sarcina.

Majoritatea alimentelor care sunt recomandate pentru un stil de viață sănătos nu conțin vitamina A în cantități mari, așa că nu trebuie să îți faci griji. Consumă fructe, legume, lapte, somon sau ouă, deoarece cantitatea maximă pe care o poți consuma nu este periculoasă (ar trebui să mănânci cel puțin 40 de ouă zilnic pentru a atinge target-ul).

Cartofii dulci, dovleacul, morcovii, spanacul, caisele uscate, ardeii, pepenele galbe și sucul de fructe sunt doar câteva exemple de alimente pe care le poți consuma fără restricții și fără a-i pune sănătatea copilului.

Pe scurt: Evită ficatul sau medicamentele care conțin retinol și concentrează-ți atenția asupra morcovilor.

Sursa: Pregnantchicken.com

Comentarii

Neutral avatar

Articole similare


Sponsori

Susținători