Romania
info@babyspace.com.ro +40 21 203 89 69
2015-12-07 13:23:53 +0200 Nutriția copiilor în primii ani de viață reprezintă fundația sănătății sale pentru întreaga viață. Acordă-i atenția necesară! Nutriția copiilor

Nutriția copiilor

Nutriția copiilor 470 900
Nutriția copiilor în primii ani de viață reprezintă fundația sănătății sale pentru întreaga viață. Acordă-i atenția necesară!

Nutriția copiilor în primii ani de viață reprezintă fundația sănătății acestora pentru întreaga viață.

Primele 6 luni

Organizația Mondială a Sănătății recomandă alăptarea exclusivă în primele 6 luni de viață. Laptele matern reprezintă hrana perfectă pentru un nou-născut. Laptele praf care este vândut pentru sugari folosește laptele matern ca model. Cea mai bună formulă este cea care seamănă cel mai mult cu laptele matern. Fiecare formulă are ingrediente care asigură un echilibru, dar compoziția laptelui matern se schimbă în mod constant și se ajustează în funcție de nevoile sugarilor. Bebelușii alăptați mănâncă alimente solide mai repede decât cei care au fost hrăniți cu biberonul, deoarece aceștia sunt obișnuiți cu varietatea de gusturi și mirosuri de la laptele mamei lor.

Unele beneficii cunoscute ale alăptării sunt: ​​(1) reducerea tulburărilor abdominale, (2) imunitate la infecții în primele luni de viață, (3) mai puține alergii, (4) incidența redusă a sindromului de moarte subită. Alegerea între sticlă și alăptare este o decizie pur personală a mamei. Dacă nu poți sau nu vrei să alăptezi, trebuie să te asiguri că bebelușul primește toate substanțele nutritive necesare de la formula pentru sugari.

Formula trebuie pregătită la recomandarea producătorilor și a medicului pediatru. Bebelușul consumă lapte pentru a își satisface foamea și setea, astfel că nu are nevoie de ceai sau apă între mese.

Evitați ceaiurile pulbere de pe piață deoarece conțin cantități mari de zahăr. Astfel de lichide satisfac setea copilului și parțial foamea (deoarece conțin calorii din zahăr), și, ca rezultat, copilul bea mai puțin lapte. Nu există dovezi că ceaiul ajută la colici.

Perioada de diversificare: 6-12 luni

După 6 luni, depozitele de fier ale copilului încep să se diminueze. Laptele matern nu conține foarte mult fier, iar tipul de fier pe care îl conține laptele praf nu se asimilează foarte ușor. De asemenea, pe măsură ce copilul crește, va avea nevoie de tot mai mult lapte pentru a se dezvolta, în timp ce capacitatea stomacului este încă limitată. Așadar, este nevoie de hrană solidă, ceea ce anunță începerea etapei de diversificare.

  • Alege un moment relaxant și pozitiv prima dată când îi dai copilului mâncare solidă.
  • Mâncare pe care o poți încerca: făină de orez sau cereale fără gluten, piure de morcovi, cartofi, conopidă, avocado, mere fierte, pere sau banane.
  • Mâncare pe care e bine să o eviți: zahăr, sare, ceai, cafea, ciocolata, nuci, ouă.
  • La început, oferă-i hrană solidă o dată pe zi, de preferat la prânz. Odată ce copilul se obișnuiește (după 1-2 săptămâni) poți adăuga un al doilea fel de mâncare și mai târziu un al treilea fel de mâncare. Curând, copilul va putea participa la mesele de familie.
  • Continuă să îi oferi copilului tău lapte matern sau lapte praf (măcar 500 ml) pe tot parcursul primului an de viață. Treptat, adaugă mai multe alimente în dieta copilului și încurajează-l să încerce să mănânce singur.

Pruncul: 1-3 ani

Copilul nu este un adult mai mic. O dietă bogată în fibre și săracă în grasimi este nepotrivită pentru sistemul digestiv al unui copil și nevoile sale de energie. Copilul are nevoie de 95 de calorii pe kilogram, care echivalează cu aproximativ 1200 de calorii pe zi. Nevoile calorice sunt similare cu cele ale unei femei de 55 de kilograme. Cu alte cuvinte, copilul trebuie să consume zilnic aceste calorii pentru a se dezvolta în mod normal, dar într-o cantitate mai mică datorită capacității reduse a stomacului. Practic acest lucru se face cu furnizarea meselor principale și intermediare, precum și utilizarea atentă a alimentelor fără grăsimi.

Nevoile zilnice:

(1) Carbohidrații (pâine, cereale, cartofi, paste, orez): 3-4 porții pe zi. O porție: 1 felie de pâine sau 1 cartof mic sau ½ cană de orez sau paste sau cereale.

(2) Lapte și lactate: 2-3 porții pe zi. O porție: 1 pahar mic de lapte sau iaurt sau branza 130g. Oferă-i produse pline de grăsime cel puțin până în al doilea an de viață. Produsele lactate fără grăsimi nu sunt potrivite înainte de vârsta de 5 ani și cele cu un conținut resus de grăsimi sunt nepotrivite pentru toții copii sub vârsta de 2 ani.

(3) Fructe și legume: 3-4 porții pe zi. O porție: un fruct (de exemplu: măr, pară, banană mică) sau o legumă (de exemplu: o roșie sau un morcov mic).

(4) Proteine (carne, pui, pește sau fasole): 1 porție pe zi. O porție reprezintă 25gr. carne. Carnea roșie (de porc, de vită, de miel) este bogată în fier și este recomandat să i-o oferi copilului de două ori pe săptămână. În cazul în care copilul dumneavoastră este vegetarian, ar trebui să solicitați ajutorul unui nutriționist pentru a vă ajuta să satisfaceți nevoile de fier și alte ingrediente pe care carnea le oferă.

Comentarii

Neutral avatar

Articole similare


Sponsori

Susținători