Romania
info@babyspace.com.ro +40 21 203 89 69
2016-06-13 13:28:27 +0300 Nu doar sănătatea bebelușului depinde de alimentația pe care o ai, ci și IQ-ul sau abilitățile sale sociale. Află ce alimente trebuie să consumi în timpul sarcinii pentru a avea un copil inteligent! 10 sfaturi pentru a avea un copil inteligent

10 sfaturi pentru a avea un copil inteligent

10 sfaturi pentru a avea un copil inteligent 470 900
Nu doar sănătatea bebelușului depinde de alimentația pe care o ai, ci și IQ-ul sau abilitățile sale sociale. Află ce alimente trebuie să consumi în timpul sarcinii pentru a avea un copil inteligent!

1. Acidul folic și vitaminele

Acidul folic este esențial pentru formarea celulelor nervoase. Studiile arată că dacă începi să consumi acid folic cu 4 săptămâni înainte de a concepție și în primele 2 luni de sarcină, reduci riscul apariției autismului cu 40%. Este recomandat ca o femeie să ia 400 mg de acid folic zilnic în cele 4 săptămâni înainte de concepție.

O sursă naturală de acid folic o reprezintă legumele verzi. Împreună cu vitamina B12, acidul folic ajută la dezvoltarea celulelor roșii. Vitamina C ajută la producția de colagen, iar vitamina D intervine în procesul de formare a oaselor. Așadar, dacă ai oportunitatea, este indicat să  iei acid folic împreună cu vitaminele estențiale de care are nevoie orice viitoare mămică.

2. Acizi grași omega-3

Acizii grași omega-3 sunt importanți pentru dezvoltarea neurologică a copilului și cruciali pentru sarcină și greutatea pe care o va avea copilul la naștere. Ouăle, peștele (în principal cel fără prea mult mercur), tofu, fasolea, carnea roșie, nucile, semințele, spanacul și cerealele integrale sunt bogate în acizi grași omega-3.

3. Legume și fructe

Copilul are nevoie de antioxidanți pentru a lupta impotriva factorilor care îi afectează creierul. Asigură-te că alimentația din timpul sarcinii conține fructe și legume, în special papaya, legume verzi, roșii și fructe de pădure, toate acestea fiind bogate în antioxidanți.

4. Alimente bogate în fier

Fierul este esențial pentru ca bebelușul să primească oxigen. Majoritatea femeilor au deficit de fier, ceea ce privează și mai mult fătul de oxigen, factor care poate interveni în dezvoltatea fizică și mentală a copilului. Legumele, spanacul, puiul, fasolea, sfecla și cerealele trebuie să facă parte din alimentația zilnică, având în vedere că sunt bogate în fier.

5. Alimente bogate în proteine

Proteinele ajută la regenerarea celulară și a hormonilor, în timp ce se implică și în procesul de dezvoltare al copilului. În timpul sarcinii este recomandat să consumi o doză extra de 10 grame de proteime. Carnea slabă, legumele și lactatele reprezintă o sursă importantă de proteine.

6. Alimente bogate în iod

Specialiștii recomandă 220 de mg de iod zilnic în timpul sarcinii. Foarte multe femeie însărcinate au probleme cu tiroida în primul trimestru, iar un nivel scăzut al iodului poate conduce la nedezvoltarea adecvată a funcțiilor cerebrale ale copilului.

7. Interaționează cu fătul

Un bebeluș este capabil să recunoască vocea mamei sale chiar din pântec. Așadar, vorbește cu copilul tău, cântă-i, citește-i pentru a se putea atașa de tine cât mai rapid.

8. Ai grijă la mercur

Anumite tipuri de pește conțin un nivel ridicat de mercur. Creveții, somonul sau pisica de mare conțin mercur, însă în cantități mici. Peștele reprezintă o sursă importantă de omega-3, însă trebuie consumat și ales cu atenție pentru a nu produce mai multe daune. Dacă vei mânca pește de 2 ori pe săptămână, totul va fi în regulă.

9. Evită alcoolul

Chiar și consumat cu moderație, alcoolul este extrem de dăunător sarcinii și poate influența dezvoltarea socială, memoria sau capacitatea de atenție a fătului.

10. Nu lua prea mult în greutate

Sigur, este extrem de dificil să faci asta, mai ales în ultimele luni de sarcină, când corpul nu mai ascultă de tine și pare că are o personalitate proprie. Însă, dacă vei lua prea mult în greutate, vor crește șansele unei nașteri premature, iar copilul va putea avea probleme.

Sursa: Momjunction.com 

Comentarii

Neutral avatar

Articole similare


Sponsori

Susținători