Romania
info@babyspace.com.ro +40 21 203 89 69
2016-05-17 16:00:04 +0300 Top 10 alimente pe care trebuie să le consume o mamă care alăptează! Dieta ideală a unei mămici care alăptează

Dieta ideală a unei mămici care alăptează

Dieta ideală a unei mămici care alăptează 470 900
Top 10 alimente pe care trebuie să le consume o mamă care alăptează!

1. Legumele cu frunze verzi

Legumele cu frunze verzi ca spanacul, broccoliul, etc. sunt bogate în vitamina A, vitamina C și fier. Acestea reprezintă cea mai bună alegere pentru o mamă care alăptează, conținând nutrienți esențiali pentru dezvoltarea bebelușului. Aceste legume sunt sărace în calorii și conțin, de asemenea, calciu și antioxidanți din abundență, benefici atât ție, cât și bebelușului tău.

2. Fructele de sezon

Fructele sunt surse bogate de antioxidanți, vitamine și minerale. Vitamina C ajută la vindecarea rănilor, fiind crucială pentru femeile care au născut prin cezariană. Așadar, consumă cât mai multe citrice, tomate sau fructe bogate în vitmina C. Merele și bananele te ajută să ai mai multă energie și să îți păstrezi un tonus bun.

3. Ouăle

Ouăle reprezintă doza perfectă de proteine de care corpul tău are cu adevărată nevoie. Acestea conțin și vitamina D, ajutând la dezvoltarea, creșterea și întărirea oaselor și a mușchilor bebelușului.

4. Lichidele

Pentru a te asigura că produci suficient lapte și că îți păstrezi același nivel de energie, trebuie să rămâi hidratată. Dezhidratarea este unul din factorii principali ai reducerii cantității de lapte matern pe care o produce o femeie, cauzând totodată oboseală. Orice proaspătă mămică trebuie să consume cât mai multă apă, sucuri naturale, supe, lapte, etc., încercând să evite băuturile cu cofeină.

5. Cerealele integrale

Fulgii de ovă, orezul brun sau orzul reprezintă sănătate curată pentru o mamă, dar și o sursă importantă de nutrienți esențiali (proteine, vitamine, fier și alte minerale). Cerealele integrale oferă energie și rezistență și ajută la eliminarea simptomelor postpartum, în timp ce se implică intens și în creșterea și dezvoltarea bebelușului.

6. Produsele lactate sărace în calorii

Laptele, iaurtul sau alte produse lactate nu trebuie să lipsească din alimentația ta, iar dacă vrei să ai grijă și de siluetă, le poți alege pe cele sărace în calorii. Acestea conțin din abundență vitamina B, vitamina D și calciu. Dacă suferi de intoleranță la lactoză, laptele de soia este un înlocuitor excelent.

7. Carnea slabă

Peștele sau puiul conțin nutrienți din plin. Carnea slabă oferă acizi grași care ajută la dezvoltarea sistemului nervos a copilului și a corpului acestuia. De asemenea, toți nutrienții oferiți de carnea slabă ajută și mama să revină mai rapid la silueta pe care o avea înainte de sarcină.

 8. Usturoiul

Acesta este folosit pentru stimularea lactației, însă usturoiul întărește și sistemul imunitar al mamei și, implicit, pe cel al bebelușului. Proprietățile sale antibacteriene și antioxidante luptă impotriva infecțiilor în cresc producția laptelui matern.

9. Morcovii

Morcovii conțin carbohidrați și potasiu care ajută la creșterea nivelului de energie și de rezistență a mamelor care alăptează. De asmenea, sunt o sursă vitală de beta caroten care este esențial pe toată perioada alăptării.

10. Legumele

Legumele reprezintă o sursă importantă de proteine și fier, mai ales pentru mamele care nu consumă carne. Fasolea, mazărea, lintea, arahidele, lucerna și fasolea neagră sunt doar câteva exemple de leguminoase pe care este indicat să le consumi dacă alăptezi. Însă, aceste legume nu sunt recomandate mamelor care au născut prin cezariană, având în vedere că pot cauza balonare.

Sursa: Momjunction.com

Comentarii

Neutral avatar

Articole similare


Sponsori

Susținători