Calculator sarcină

Calculator sarcină

Află data aproximativă a nașterii copilului tău completând prima zi a ultimei tale mestruații sau data exactă a concepției. 

Ziua estimativă a nașterii: --

  • Prima săptămână de sarcină
     

    Primele săptămâni sunt extrem de importante pentru sarcina ta. În această perioadă vei experimenta primele simptome ale sarcinii, iar grețurile matinale vor deveni parte din rutina zilnică, cel puțin pentru o perioadă. 

  • A 5-a săptămână de sarcină
     

    Schimbările fătului sunt impresionante în această etapă. Inima începe să bată, organele se dezvoltă și fătul începe să prindă formă. Miracolul continuă!

     

  • A 6-a săptămână de sarcină
     

    Fătul va face primele lui mișcări, greața te va afecta semnificativ și acum este mai important ca oricând să ai o dietă echilibrată și variată. Nu uita de numărul caloriilor recomandate și totul va decurge conform planului!

  • A 7-a săptămână de sarcină
     

    Fătul crește, schimbările corpului devin tot mai proeminente, tulburările continuă, iar întrebările din mintea unei mame se dublează. Ești pe drumul cel bun atât timp cât îți păstrezi calmul și rămâi informată asupra aspectelor legate de sarcină. 

     

  • A 8-a săptămână de sarcină
     

    Cu cât te apropi mai mult de sfârșitul primului trimestru, cu atât mai intense vor fi unele simtome ale sarcinii. Vestea cea bună este că ginecologul și moașa te vor susține și îți vor oferi sfaturi pentru a gestiona eficient complicațiile.

     

  • A 9-a săptămână de sarcină
     

    Dezvoltarea embrionului în cea de-a noua săptămână de sarcină este spectaculoasă. De asemenea, cordonul ombilical crește, în timp ce placenta capătă un rol dinamic în acest proces. Asta înseamnă că trebuie să fii precaută în privința alegerilor alimentare și să renunți la obiceiurile dăunătoare din trecut. 

     

  • A 10-a săptămână de sarcină
     

    Disconfortul și simptomele specifice sarcinii sunt în continuare prezente în viața ta. Totodată, medicul te va sfătui tot mai des să renunți la obiceiurile alimentare nesănătoase, iar hormonii vor face situația și mai complicată. Însă, acum poți răsufla ușurată. Embrionul a depășit riscul de a dezvolta defecte genetice. 

  • A 11-a săptămână de sarcină
     

    Sfârșitul primului trimestru se aproprie și dezvoltarea de bază a fătului este completă. Simptomele iritante încep să dispară, în vreme ce șansele unui avort spontan scad dramatic. 

  • A 12-a săptămână de sarcină
     

    Acesta este sfârșitul primul trimestru, iar acum fătul arată la fel ca o mică persoană! Pentru prima dată, maternitatea va deveni mai... tangibilă. Vei simți cum copilul crește, se întinde sau lovește. Ai grijă de tine, de corpul tău, dar și de dispoziția ta!

     

  • A 13-a săptămână de sarcină
     

    Al doilea trimestru începe în condiții mai bine. În a 13-a săptămână de sarcină, rata avortului scade considerabil și simptomele sarcinii încep să dispară. Viața sexuală revine la normal și, în cazul în care medicul nu recomandă contrariul, poți continua și programul tău de antrenament. 

  • A 14-a săptămână de sarcină
     

    În această săptămână de sarcină îți poți observa copilul la ecografie cum își suge degețelul sau cum se mișcă. Vremurile dificile în care simptomele îți dădeau bătăi de cap au apus. Profită de acest avantaj pentru a face mișcare, a te plimba și, desigur, pentru a merge la cumpărături!

     

  • A 15-a săptămână de sarcină
     

    Îți poți simți copilul pentru prima dată! Pregătește-te pentru a dezvolta o relație de intercțiune continuă cu acesta. Amintește-ți cât de importantă este dieta în dezvoltarea armonioasă a copilului tău și ține-ți greutatea sub control.

     

  • A 16-a săptămână de sarcină
     

    Chiar dacă fătul măsoară 12 cm, acesta este complet format. Dieta reprezintă în continuare unul din elementele esențiale nu doar pentru faza embrionară a fătului, ci și pentru restul dezvoltării acestuia. Acordă o mare atenție calității și cantității produselor pe care le consumi. 

     

  • A 17-a săptămână de sarcină
     

    Dezvoltarea fătului te va uimi din ce în ce mai mult. Fiecare ecografie va dezvălui detalii noi, care te vor apropia de copilul tău. Ai grijă de corpul tău și rămâi calmă și optimistă!

  • A 18-a săptămână de sarcină
     

    Înlătură stresul datorat sarcinii cu ajutorul cursurilor pentru o naștere fără dureri. Informația este putere și detaliile pe care le vei afla te vor ajuta să îți depășești fricile. În această perioadă, moașa îți este cel mai bun aliat, deoarece ea îți poate oferi toate informațiile de care ai nevoie. Ai încredere în ea!

  • A 19-a săptămână de sarcină
     

    Fătul începe să respire și mișcările sale încep să devină tot mai accentuate. Aceste schimbări dau naștere unor noi simptome ca indigestia sau arsurile la stomac. Încearcă pe cât posibil să mănânci sănătos și nu uita că sarcina e doar o perioadă în care trebuie să te menajezi, fără a exagera cu precauția. Adoptă un stil de viață echilibrat!

  • A 20-a săptămână de sarcină
     

    Timpul trece rapid: Tocmai ai ajuns la mijlocul sarcinii! În această săptămână, fătul nu mai crește la fel de rapid ca până acum, însă funcțiile corpului ajung la maturitate. Bucură-te de acestă perioadă și nu uita de importanța unei diete echilibrate!

  • A 21-a săptămână de sarcină
     

    Embrionul devine acum parte din viața ta într-o manieră mult mai concretă. Desigur, nu poate vorbi, însă aude tot ce este în jurul lui. Te vei lovi de noi simptome specifice sarcinii, ca leșinul, și va trebui să înveți cum să le gestionezi într-o manieră eficientă și sigură.

  • A 22-a săptămână de sarcină
     

    Hormonii încep să își facă tot mai mult simțită prezența. Nu-ți ascunde emoțiile de viitorul tătic, ci împărășește cu acesta lucrurile care te îngrijorează sau te nemulțumesc. Între timp, ai grijă la sănătatea ta și nu uita că starea ta emoțională se reflectă și asupra viitorului tău copil.

  • A 23-a săptămână de sarcină
     

    Te apropii de cel de-al treilea trimestru al sarcinii. Acesta este momentul potrivit pentru a te ocupa de sănătatea pielii tale. Dacă simți că sarcina devine obositoare, găsește-ți timp pentru o mini-vacanță. Înainte de a pleca, asigură-te că doctorul este de acord să călătorești.

  • A 24-a săptămână de sarcină
     

    Fătul poate vedea acum lumina. În această săptămână de sarcină, mișcările devin mult mai coordonate și complexe. Efortul general este mult mai intens, cel puțin în orele în care copilul este treaz. Sănătatea ta rămâne prioritară în acest stadiu.

  • A 25-a săptămână de sarcină
     

    Insomnia îți poate cauza probleme în această etapă. Totodată, durerile de spate devin tot mai prezente în rutina zilnică. Acordă o atenție sporită dietei, pentru a-ți ține greutatea sub control. În această săptămână de sarcină, ochii fătului devin tot mai sensibili la lumină, fapt care indică dezvoltarea naturală a acestuia.

  • A 26-a săptămână de sarcină
     

    Fătul este acum capabil să stocheze amintiri, ceea ce indică faptul că se transformă într-o mică persoană. Pregătirile pentru primirea acestuia devin tot mai intense, însă încearcă să nu te obosești. Dacă simți orice fel de disconfort, contactează-ți doctorul.

  • A 27-a săptămână de sarcină
     

    În scurt timp îți vei îmbrățișa copilul, iar perioada sarcinii va părea un vis îndepărtat. În această săptămână ar trebui să dedici mai mult timp activităților care te relazează, în vreme ce te ocupi simultan și de pregătirile pentru primirea copilului.

  • A 28-a săptămână de sarcină
     

    Fătul a crescut atât de mult, încât doctorul îți poate indica poziția acestuia, fără a se folosi de ecografie. Acest lucru te poate apropia și mai mult de copilul tău, însă odată cu dezvoltarea acestuia, crește și presiunea aplicată asupra diafragmei. Fii răbdătoare. Partea cea mai grea aproape a trecut!

  • A 29-a săptămână de sarcină
     

    Regimul tău alimentar este în continuare prioritar, însă nu uita să ai grijă și de tine. Nu ignora simptomele sarcinii și nu îți ascunde emoțiile și gândurile față de doctorul și moașa ta. Aceștia te pot ajuta să te pregătești corespunzător pentru venirea copilului.

     

  • A 30-a săptămână de sarcină
     

    Durerile de spate îți pot da bătăi de cap, însă acestea indică faptul că fătul se dezvoltă. O mică escapadă la cumpărături te poate ajuta să te relaxezi. Întocmește o listă cu toate lucrurile de care o să ai nevoie în scurt timp și bucură-te de acestă experiență!

  • A 31-a săptămână de sarcină
     

    Ești tot mai aproape de final! Tot ce trebuie să faci este să fii răbdătoare, să urmezi sfaturile doctorului și să te pregătești pentru marele eveniment. Încearcă să elimini pe cât posibil sarea din alimentația pentru a evita retenția de apă.

  • A 32-a săptămână de sarcină
     

    Încearcă să ai bagajul pregătit și pregătește-te să experimentezi una dintre cele mai interesante perioade ale vieții tale. Este posibil să te simți obosită, însă imediat ce îți vei vedea copilul totul va părea nesemnificativ. Relaxează-te și încearcă să te bucuri pe cât posibil de timpul liber pe care îl mai ai la dispoziție.
     

  • A 33-a săptămână de sarcină
     

    De acum înainte, te va preocupa tot mai intens venirea copilului tău. Acum trebuie să te decizi ce fel de naștere preferi și dacă vrei sau nu o epidurală. Cere doctorului și moașei mai multe detalii despre fiecare tip de naștere înainte de a lua o decizie.


     

  • A 34-a săptămână de sarcină
     

    Ești tot mai aproape de momentul final. Este timpul să pui la punct toate detaliile nașterii. Ocupă-te de tot ce poți înainte de a intra în travaliu. Nu uita să faci mișcare în mod regulat și să porți pantofi comozi. Aceste detalii îți vor fi de mare folos în ultimele săptămâni.

  • A 35-a săptămână de sarcină
     

    Fătul este acum pregătit să părăsească pântecul mamei. Tot ce îți rămâne de făcut este să te relaxezi și să te pregătești pentru marele moment în care îți vei putea ține în brațe copilul. Nu te obosi inutil! Păstrează-ți energia pentru clipele ce vor urma. 
     

  • A 36-a săptămână de sarcină
     

    În acest stadiu, nașterea poate avea loc oricând. Relaxează-te, ai grijă de ultimele detalii și înarmează-te cu răbdare. Nu mai este mult până când îți vei strânge la piept copilul!

     

  • A 37-a săptămână de sarcină
     

    Ultimele săptămâni sunt pline de griji. Evită orice activitate sau detaliu care te poate stresa. Din acest moment, trebuie să fii preocupată doar de liniștea ta și a copilului tău. Așadar, pregătește-te fizic, dar și psihologic pentru marele moment!

     

  • A 38-a săptămână de sarcină
     

    Singurul lucru pe care îl poți face în acest stdiu, este să aștepți. Profită de această oportunitate și de timpul liber pentru a te putea pregăti cât mai adecvat pentru primele momente cu copilul tău.

  • A 39-a săptămână de sarcină
     

    Bebelușul tău continuă să crească, însă în această săptămână este pregătit să vadă noua lume. Așteptarea va lua sfârșit în curând, așa că nu îți rămâne de făcut decât să fii atentă la simptomele care îți vor indica momentul nașterii. 


     

  • A 40-a săptămână de sarcină
     

    Concentrează-te și pregătește-te să experimentezi miracolul vieții cu ajutorul doctorului, al moașei, dar și al partenerului de viață. Suportul moral în această etapă nu este doar recomandat, ci este esențial. 


Sponsori

Susținători